Trasa Sudecka - budowa obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu DW382
Środek zastosowany do stabilizacji:
Dlaczego wybrano Nascon?
Wykonawca poszukiwał najbardziej zoptymalizowanego rozwiązania konstrukcyjnego pod kątem kosztów ze względu na niską cenę w ofercie.
Sytuacja
Inwestycja w formule zaprojektuj-wybuduj. Wykonawca zgłosił się do nas z prośbą o zoptymalizowanie konstrukcji, ponieważ miał wiedzę i wcześniejsze doświadczenie z nadrodze powiatowej. Wybrał najbardziej zoptymalizowaną, ale i sprawdzoną opcję czyli konstrukcję ze stabilizacją hydrofobową bezpośrednio pod warstwami MMA.
Problem
Nisko wyceniona inwestycja i silna potrzeba optymalizacji kosztów.
Rozwiązanie
Konstrukcja ze stabilizacją hydrofobową w podbudowie zasadniczej, bezpośrednio pod warstwami z MMA
"Droga wykonana w ramach ww. inwestycji jest przez nas obecnie eksploatowana 5 rok. Jesteśmy zadowoleni z podjętej decyzji. Wykorzystując materiał znajdujący się w miejscu inwestycji zredukowaliśmy ciężki transport konieczny do zastosowania w przypadku nawierzchni z kruszywem. Pomimo początkowych obaw typowych dla sytuacji wykorzystywania nowych materiałów lub technologii rozwiązanie w naszej opinii sprawdza się w naszych…
Pomimo początkowych obaw typowych dla sytuacji wykorzystywania nowych materiałów lub technologii przyjęte rozwiązanie sprawdza się. Nie odnotowano jakichkolwiek spękań poprzecznych mogących świadczyć o przesztywnieniu lub niedostatecznej wytrzymałości podbudowy stabilizowanej dodatkami, na której układane były warstwy asfaltowe. Zauważamy wymierne korzyści z zastosowanej technologii. Wykorzystanie materiału znajdującego się na miejscu inwestycji zredukowało udział transportu ciężkiego, który byłby konieczny…
"Droga wykonana w ramach ww. inwestycji jest przez nas obecnie eksploatowana 2 rok. Jako zarządca nie mamy uwag do jej aktualnego stanu. Droga nie posiada nierówności poprzecznych ani podłużnych, nie odnotowaliśmy także jakichkolwiek spękań poprzecznych mogących świadczyć o ewentualnym przesztywnieniu podbudowy stabilizowanej dodatkami, na której bezpośrednio układane były warstwy asfaltowe. Obserwowany ruch zgodny jest z…
"Miejski Zarząd Dróg w Bielsku — Białej potwierdza że na zadaniu „Rozbudowa ulicy Żywieckiej Etap III odcinek od ulicy Prostej do ulicy Hebanowej " wykonano podbudowę z zastosowaniem dodatków trwale zwiększających odporność gruntu na absorbcje kapilarną wody bezpośrednio pod warstwy z betonu asfaltowego. Przedmiotowy odcinek ulicy Żywieckiej eksploatowana jest już 4 lata i do chwili…
"Aktualnie jesteśmy zadowoleni z podjętej decyzji. Wykorzystując materiał znajdujący się w miejscu inwestycji zredukowaliśmy ciężki transport konieczny do zastosowania w przypadku nawierzchni z kruszywem. Pomimo początkowych obaw typowych dla sytuacji wykorzystywania nowych materiałów lub technologii rozwiązanie w naszej opinii sprawdza się w naszych warunkach gruntowych, wodnych (droga posiada odwodnienie rowami otwartymi umocnionymi korytkami betonowymi) i…
"Droga wykonana w ramach ww. inwestycji jest przez nas obecnie eksploatowana 3 rok. Jako właściciel i jedyny użytkownik nie mamy uwag do jej aktualnego stanu. Droga nie posiada nierówności poprzecznych ani podłużnych, nie odnotowaliśmy także jakichkolwiek spękań poprzecznych mogących świadczyć o ewentualnym przesztywnieniu podbudowy stabilizowanej dodatkami, na której bezpośrednio układane były warstwy asfaltowe." Kęty, sierpień…